Je ziet helaas nog veel te vaak dat er ongelukken gebeuren in het verkeer in Nederland. Deze ongelukken hadden negen van de tien keer nog voorkomen kunnen worden ook. De vraag luidt daarom, waarom gebeuren er nog zoveel ongelukken in Nederland in het verkeerd?
De maximum snelheid blijft natuurlijk altijd een heikel punt. De maximum snelheid is voor de meeste weggebruikers de gezworen vijand. Weggebruikers hebben toch altijd de neiging om harder te gaan dan eigenlijk is toegestaan. Vooral in de bebouwde kom is dit heel erg gevaarlijk. Je moet hier veel sneller anticiperen op fietsen, voetgangers en spelende kinderen. Dit zijn de meest kwetsbare groepen in het verkeer. Ook op wegen waar je tachtig mag is gewoon aan te raden om niet te hard te rijden. Dit omdat het overzicht over de weg mogelijk niet goed is. Op de snelweg resulteerd te hard rijden vaak in bumperkleven. Dit kan erg gevaarlijke situaties op de weg opleveren.
Op de grote weg heb je ook vaak te maken met vrachtwagens. Deze bakbeesten hebben uiteraard dodehoekspiegels, toch geven deze spiegels nog geen volledig overzicht. Achteruitrijcameras zijn daarom sterk aan te raden voor alle vrachtwagens. Met deze camera heeft een bestuurder van een vrachtwagen een volledig overzicht van alles wat er om hem heen gebeurt. Voor campers geldt hierbij precies hetzelfde, achteruitrijcameras camper zijn ook hier sterk aan te raden.
Wat ook echt levensgevaarlijk is, is bellen in de auto. Hier staan ook heel hoge boetes op vandaag de dag. Dit weerhoudt echter niet iedereen ervan om toch dat telefoontje te gebruiken. Ook handsfree bellers zijn sneller afgeleid omdat ze in gesprek zijn. Het reactievermogen kan hierdoor sterk verminderd worden.
Het laatste en meest logische punt is alcohol in het verkeer. Hierover is uitleg ook niet echt nodig eigenlijk. Het is gewoon heel erg dom. De politie controleert hier gelukkig wel erg streng op.
|
https://www.vanzwitserland.nl/ |